Le réseau des calandretas


La Confédération des calandretas

La Confédération des Calandretas est dirigée par un Conseil Confédéral composé des Présidents des Fédérations Régionales et des représentants des différents collèges de l’Assemblée Générale. (Collèges des Etablissements, des Enseignants, du Personnel non enseignant, des Fédérations Départementales…)

 

Toutes les écoles et associations Calandretas, les fédérations sont adhérentes de la Confédération des Calandretas. Cette dernière garantit l’identité des Calandretas grâce à l’agrément qu’elle leur accorde.

 

La Confédération des Calandretas représente les écoles et fédérations auprès des pouvoirs publics. C’est elle qui, en relation avec les Fédérations Régionales, mène les négociations qui touchent aux effectifs et au nombre de postes auprès du Ministère de l’Education Nationale.


Fédération Calandreta Midi-Pyrénées

Las Federacions regionalas e departementalas, en iniciar la creacion d’associacions prefigurativas, manejan la creacion d’escòlas novèlas. Las federacions an per tòca la coordenacion e lo desvolopament de servicis comuns entre las associacions gestionàrias dels establiments CALANDRETA. Son, per exemple, las federacions regionalas qu’inician lo movement annadièr dels ensenhaires.

 

Calandreta transmet la lenga e la cultura occitanas als enfants en assegurar lor escolarizacion en immersion tota tre la mairala.

Lo francés dintra dins la vida escolara en fin de CP, un còp que l’enfant sap legir en occitan. Camina puèi cap a las autras lengas e culturas en s’apiejar sus l’occitan coma lenga vertebrala.

Los establiments segondaris Calandretas valorizan aquel bilingüisme que permet a l’enfant d’arribar a un plurilingüisme en fin de tresena e de capitar lo brevet amb d’espròvas en occitan.